Uppe med tuppen

Eller ja, nästan i alla fall, klev upp för 45 minuter sedan då hade min kropp visst sovit klart och det är på tok för varmt för att ens göra ett försök att lägga sig igen så här sitter jag. Hade tänkt springa en sväng, men när det redan klockan 08.00 är 25 grader i skuggan kände jag att jag inte fixar det idag. Sprang en sväng igår morse vid strax för åtta och då var det 20 grader i skuggan, i solen var det säkert 30.

Har haft inbrott i vårt källarförråd igen. Jag gick ner i söndags för att ställa ner min resväska och hämta upp bordsfläktarna, men dem var det någon som lagt beslag på, någon som tyckte att vårt förråd tillhör dem och de kan gå och plocka och riva i saker när de känner för det. Jag tycker det är obehagligt när någon går in och rotar bland ens saker. Det är som en obehag-känsla jag får i hela kroppen, det liksom kryper innanför skinnet. Vad lär föräldrar sina barn egentligen? Undra om de som varit in i vårt förråd och i andras hem mm tycker det skulle vara okej om vi gick in och tog deras saker (okej de har kanske inga egna saker, bara andras saker). Nä usch och fy för såna människor, jag har råkat ut för dem allt för många gånger genom åren så dem har jag noll respekt för. Mitt är mitt och ditt är ditt!

Var och badade en sväng på söndag eftermiddag innan vi var iväg för att fira en tjej som blivit 10 år, så roligt att se dem växa upp. Blev kvar och tittade på VM-finalen och Spanien vann så då blev jag glad, såg Fernando Torres pussa på guldbucklan :-).

Efter löpning och och tvätt igår blev det stranden med Lova och hennes mamma. Hon skulle bada, men det innebar nog mer för henne att sitta vid kanten och baka "tårta" *hi hi*. Kvällen spenderades hemma hos Lova och hennes familj varpå även Johans syster och man dök upp - mycket trevlig dag.

Nu tänkte jag stoppa i mig lite frukost så blir det nog en tur till stranden idag igen.

Carpe Diem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0