Grillpremiär och älggryta

Vilken underbart härlig helg det har varit, massor med d-vitaminer. Solen är riktigt härlig den. Som jag skrev igår så tog jag mig en cykeltur och fick med mig Johan. Vi cyklade först ner på stan en sväng och sen ut till stallet. Jag blev lite imponerad över att Johan gick ut till Profit, en avställd travarhingst, och klappade honom medan jag mockade fast han säger att hästar sparkar bak och bits i fram. På väg hem var vi in och köpte en bit kött för att stanna till och stoppa den på grillen hos Johans föräldrar och joina dem på en bit mat. Grillat är alltid godast *mums*. Så kom L, P och Lova förbi - de var ute på kvällspromenad. Jösses va hon håller låda lilla Lova :P - märks ju vem hon brås på *ha ha*.

Eftersom jag hade tagit upp en bit älgstek från frysen och Johan skulle åka bort idag med jobbet bjöd jag in L på en älggryta nu på kvällen. Först körde jag Johan in till tåget och sen var jag till Högbo och sprang två varv runt sjön = 7,4 km. Det känns nu vill jag lova. Vrålhungrig när jag kom hem, men var tvungen att börja med älgbiten, det tog liksom sin lilla tid, men helt klart värt det för det blev supergott. Och mysigt var det att få umgås lite med L utan våra respektive.

Känner på mig att det blir en lång dag på jobbet imorgon så nu får det bli sängen, men på fredag tänkte jag allt bara jobba halvdag.

Carpe Diem!

Världens bästa present

För 3 ½ vecka sen fyllde min älskade sambo 30 år. Jag ville ge honom något fint, en upplevelse värd att minnas. Tillsammans med hans familj och våra närmsta vänner L och P planerade jag en fotbollsresa till Liverpool, men vi skulle även besöka London när vi ändå åkte till England. Planering, smussel och ändrad matchtid. Han blev jätteglad och sa att han fått världens bästa present - då kände jag att jag lyckats uppfylla det jag ville.

Så kom då torsdagen förra veckan, 15 april, dagen före avresan. Jag hade tagit fram kläderna och skulle hem efter jobbet och packa. Springa en runda och sen skulle vi lägga oss tidigt. Ganska tidigt på förmiddagen får jag ett mail från Johan, min sambo, med en länk till aftonbladet. (Jag läser typ aldrig tidningar på nätet av den anledningen att sidorna tar så lång tid att ladda upp.) Går in och läser att ett stort askmoln är på väg in och flyg tvingas ställas in. Kopplar inte, tror att de skrivit fel, att det ska stå åskmoln och tycker det är lugnt, men när jag läser vidare och inser ganska tidigt att vi förmodligen inte kommer komma iväg till England. På eftermiddagen är flighten inställd *dumma vulkan* och efter att ha försökt komma fram till SAS i säkert en timma och sen suttit i kö i 40 minuter förstår vi att det får bli fotboll en annan gång.

Fredag morgon säger vi till varandra att vi måste åka bort över helgen ändå. Letar och läser och bokar en chockladhelg på Klockargården i Tällberg lördag - söndag. Helt underbart blev det. Härlig massage, god mat och dryck, bubbelbad framför öppna spisen - helt klart underbart! Tror inte hotellen i England hade kunnat erbjuda det, ja, jag måste se det så =). Tällberg får helt klart ett besök av åtminstone mig igen - vilken vacker utsikt.

Nu vill vi bara att askan ska flyga sin kos och vulkanen sluta spotta ut lava så att vi alla kan vara trygga när vi ska ut och resa i sommar. Den 29:e maj åker vi till Santorino. England, London, fotboll och Liverpool får det bli i höst när Premier Leuge drar igång igen.

Idag skiner solen och jag tar nog en cykeltur ut till stallet, men först en sväng med dammsugaren för det måste ju också göras *weho*.