Svettigt

Jag brukar inte gnälla på värmen, men nu är det svettigt och kvavt. Hoppas att åskovädret som varit på västkusten kommer hit under kvällen/natten. Pratade med min vän i Göteborg som handlat på ett stundtals strömlöst Ullared. Att jag gnäller beror nog mest på att vi får det så fasligt hett i lägenheten. Vi öppnar fönster så vi får lite korsdrag på kvällen, då är det skönt att gå och lägga sig, men när vi vaknar är det lika hett igen. Tur vi har fläktar, men en AC skulle inte sitta fel.

Ja, okej, vi borde flytta, var och titta på ett hus idag, men där var det på tok för mycket rust och utgångspriset var satt alldeles för högt. Okej att man kanske vill göra andra saker än att rusta sitt hus, men jag tycker att många husägare idag verkar vara dåliga på att underhålla. Om man bygger och flyttar in på 1960-talet måste man ju göra något på 50 år, men alla är vi olika. Vi hittar säkert något så småningom som faller oss i smaken på alla sätt och vis. Mäklar'n säger ju att det är "läget, läget och läget" som högsta prio.

Var och gymmade en sväng igår på förmiddagen, det var faktiskt riktigt skönt, kändes bra efteråt. På eftermiddagen var vi till Johans kusin och medans grabbarna pratade sina intressen lekte jag med lilla Frida i sandlådan, det tyckte jag var mysigt.

Nu ska jag sätta lite fart på Johan, åka och handla. Spännande va?! ;-)

Carpe Diem!

Kommentarer
Postat av: Ellis

Hoppas nästa hus är i bättre skick, ska bli spännande och höra om tapeterna, om de är blommiga inne också! =)

Tack för ett trevligt besök hos er, trots värmen! =)

Kramar, Elenor

2010-07-27 @ 20:51:21
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0