Några rader

Tänkte att det var på tiden att printa ner några rader om vad som har hänt och vad som händer.

Jobbet har avlöst semestern, trots att jag jobbat en vecka kändes det tungt att kliva upp i morse, kanske gjorde vädret sitt i det hela. Knepigt hur lätt en del kan bli påverkade av vädret. Åska, kvalmighet och tunga regnmoln brukar jag känna av med huvudvärk och ont i hela kroppen. Fullmåne gör mig sömnlös. Är det rått och lite småregnigt ute tar nacken stryk. Men värmer solen då mår jag toppen, då gör det inget om det är vinter, vår, sommar eller höst. Fast jag tror det är så för de flesta.

Hade en härlig semester i alla fall. Hann med sol och bad, en tur till Sunnborn (Carl Larsson-gården), Gustafsängs trädgård utanför Kungsgården, en tur till Berglunds bageri *mums*, en dag på Furuvik, Nickelodeondagen inne i Gävle, cykelturer till Högbo för både sol, bad, fika och lek vid Lilla Anna och Långa Farbror'n, samt en massa mys med vår älskade guddotter Lova :P. Hade ju dessutom besök av min vän E från Umeå några dagar samt min P med familj från Alingsås. Det var riktigt mys =).

Hus? Nej, något sådant har vi inte lyckas hitta än, eller jo, vi hittade ett, men man är ju sällan ensam om att tycka om ett hus så det får bli bättre lycka nästa gång. Nu går vi ju mot svalare tider då solen inte steker på vardags- och sovrum, nu har jag flyttat tillbaka blommorna från golvet till fönstren. Ett problem kvarstår ju tyvärr och det är ju att det ränner massa skumt folk i området och man vet inte om man bör kolla till källarförrådet varje dag för att vara på den säkra sidan, men det känns å andra sidan lite fjantigt. Tänk om vi fick leva in en värld där mitt kunde få vara mitt och ditt vara ditt. Varför ska man behöva låsa om sig och låsa in varenda pryl man äger och har för att ingen annan ska vara där och tro att de får roffa åt sig? Dit kommer vi förmodligen aldrig att komma så då får vi ärliga göra vårt bästa för att hålla de oärliga borta.

Imorgon blir det en tur till Delsbo efter jobbet med L för att krama Gigo lite - kontraktskrivning ska det bli. Han är alltså i princip såld.

Nä om jag skulle ta och göra... typ ingenting en stund =)

Carpe Diem!

Kommentarer
Postat av: Ellis

Sunborn var trevligt att besöka och Gustafsängs trädgård imponerande, speciellt alla tomater! =)

Skönt att du har haft en bra semester, jag har bara denna veckan kvar nu!

Kramar

2010-08-09 @ 22:06:20
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0