Grillpremiär och älggryta

Vilken underbart härlig helg det har varit, massor med d-vitaminer. Solen är riktigt härlig den. Som jag skrev igår så tog jag mig en cykeltur och fick med mig Johan. Vi cyklade först ner på stan en sväng och sen ut till stallet. Jag blev lite imponerad över att Johan gick ut till Profit, en avställd travarhingst, och klappade honom medan jag mockade fast han säger att hästar sparkar bak och bits i fram. På väg hem var vi in och köpte en bit kött för att stanna till och stoppa den på grillen hos Johans föräldrar och joina dem på en bit mat. Grillat är alltid godast *mums*. Så kom L, P och Lova förbi - de var ute på kvällspromenad. Jösses va hon håller låda lilla Lova :P - märks ju vem hon brås på *ha ha*.

Eftersom jag hade tagit upp en bit älgstek från frysen och Johan skulle åka bort idag med jobbet bjöd jag in L på en älggryta nu på kvällen. Först körde jag Johan in till tåget och sen var jag till Högbo och sprang två varv runt sjön = 7,4 km. Det känns nu vill jag lova. Vrålhungrig när jag kom hem, men var tvungen att börja med älgbiten, det tog liksom sin lilla tid, men helt klart värt det för det blev supergott. Och mysigt var det att få umgås lite med L utan våra respektive.

Känner på mig att det blir en lång dag på jobbet imorgon så nu får det bli sängen, men på fredag tänkte jag allt bara jobba halvdag.

Carpe Diem!

Kommentarer
Postat av: Ellis

Vilken härlig dag du har haft! =)

Jag har varit på en lång cykeltur idag + cyklat till och från mamma! =)

Sov så gott!

Kram

2010-04-25 @ 22:30:35
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0