Svettigt ridpass

Jag tror inte att jag hade behövt min skaljacka över t-shirt och säkerhetsvästen idag när jag red för jag var grymt svettig när jag kom tillbaka till stallet. Fast förra gången jag red med bara t-shirt och säkerhetsväst var det på tok för kallt. Det är svårt att bestämma vad man ska ha på sig på uteritten när inte vädergudarna kan bestämma vad det ska vara för väder från dag till dag.

Nå ja... ridpasset gick bra, travade i tio minuter och traven var över min förväntan må jag säga. Nog för att Gigo är en pigg kille, men han gjorde inga försök att komma undan gougen. Var nog lite ovant i början.

Dock var inte ridpasset det jobbigaste i stallet idag - utan mockningen *pust*. Vände på alla torv i boxen och när en 700 kg-häst stått och legat på den bra många timmar blir det som tillplattat och packat. Men, men... vad gör man inte =).

Förresten, kanske känner lite i ben, axlar och mage idag att jag var på box igår, men inte överdrivet. Nästa söndag har de ny release på Body Combat, ska testa det och försöka ge det ett par gånger för jag blev verkligen svettig och det är det jag behöver - köra slut på mig själv =).

Carpe Diem!

Kommentarer
Postat av: Ellis

Bättre att svettas än frysa i alla fall! =)

Fått lite mer ordning här nu, så det börjar ta sig! =)

Kram

2009-09-22 @ 22:53:49
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Postat av: Lusmamman

Du bara skriver om träning, hästar osv. Du glömde pizza o snack med bästa vännerna ;)

2009-09-22 @ 23:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0