Skrittar i 110 km/h

Njae, kanske är inte hastigheten på skritten som Gigo håller 110 km/h, men fort går det vill jag lova och springa vill han och det fort.

Ja nu är det en vecka sedan vi var ner till Mälarkliniken (måste bara påpeka att det var ett oerhört fräscht ställe att ha en klinik på. Högt i tak, ljust, luftigt och stora boxar - ett sånt stall skulle man ha hästen i =) ). Det bästa med det besöket som ju tog 30 minuter var ju att han var ren, visade ingen hälta. L vart alldeles till sig av lycka, och ja, jag blev också glad. När jag hade honom dagen efter, i tisdags, tog vi enbart en promenad eftersom tränset behövde en ordentlig rengöring, men på onsdagen begav vi oss ut på en skrittur och i torsdags hade jag träningsvärk *gah*. Idag när jag hoppade av kände jag att sätesmusklerna nog finns där någonstans undangömda.

Nästa vecka får vi börja trava... trav i 10 min, ja trava i tio minuter utan lång skrittpaus, varannan dag i två veckor skall detta upprepas och sedan ökar vi successivt travtiden tills vi till slut får börja trava över cavalettibommar, klättra lite och på böjt spår. Att rida över cavalettibommar ska bli riktigt kul, det är ju typ hundra år sen sist om vi bortser från ridpasset jag hade med Jolina i ridhuset för lite mer än ett år sedan.

Nu får jag vänta till på söndag innan jag får skritta igen, till dess blir det gymträning och after-work på torsdag *exciting*.

Carpe Diem!

Kommentarer
Postat av: Ellis

Skönt att Gigo var helt frisk nu då!

Vi ska på after work med våra 3 60-åringar om en månad ca, efter att den sista av dem har varit på resande fot! =)

Ha en fin vecka!

Kramar

2009-09-08 @ 22:00:11
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0