Hösten är här

Nu känns det i luften att hösten verkligen är här. Idag var jag ut på en timmes skrittur med Gigo-pojken och när jag var på hemvägen var det riktigt kyligt, men kanske får jag skylla mig själv som inte drog på mig en långärmad tröja. Jag fick tänka positivt att lite kyla kanske håller basiluskerna borta =). Skymma gjorde det också, men inte förrän jag nästan var tillbaka vid hagarna - att rida i skogen vid mörker är inte något jag direkt suktar efter. En tur till Granngården för att införskaffa lite nya reflexer och en ny pannlampa kanske vore något (fick ett medlemsutskick därifrån med posten idag).

Det har börjat klia rejält i fingrarna nu när man bara fått skritta i två veckor och jag får vänta ända till nästa tisdag innan jag får trava igen. Vill hålla ordentligt i tyglarna och krama lite, flytta i sidan och annat skoj. Fast det roliga nu är ju att man njuter av ridningen på ett annat sätt och dessutom får man tänka till lite på sitsen och hållningen och det är ju oerhört bra och så är det självklart mysigt att bara känna närheten av hästen vilket man inte tänker på på samma sätt när man rider på som vanligt.

Nu ska jag nog skriva lite vanlig dagbok....

Carpe Diem!

Kommentarer
Postat av: Ellis

Kylan är här nu, har börjat med vantar på morgonen nu! =)

Så ta med lite varma kläder när du kommer! =)

Kramar

2009-09-17 @ 10:33:02
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0