Borta bra, men hemma är bäst

Har nu kommit tillbaka till Sandviken efter cirka 3 ½ dag på hemmaplan. Skönt att komma "hem" och sova i egen säng, men mitt hjärta kommer alltid att slå lite extra för flera delar av Västergötland, gamla delar av Skaraborgs Län. Fick träffa Laxarebo, promenera med Ella (en svart briard-tik), hälsa på fåren i lagår'n, och bara sitta i solen och njuta en stund. Tittade hur lillebror har det i sin nya lya i Thn, har lovat att komma och göra en liten "home-makeover" *hi hi*, satt i solen på mammas balkong och käka glass, promenad i ett blåsigt Vbg, men ack så skönt och vackert.

Hade ett riktigt kärt återseende av mormor, käkade krämbullar från Gerdas bageri, träffade en gammal bästa kompis från förr på ICA. Åkte förbi Nybygget och kände att det var här mitt hjärta slog en extra volt, åkte förbi mitt smultronställe, morfar fick en jättevacker pelargon planterad på graven. På väg ner till Alingsås kom tårarna, kände hur de brände bakom ögonlocken och någon lyckades smita ner på kinden. Vi tog en sväng på stan köpte bebispresent på Smultronstället, in på gamla Café Orion, numera Diva och käkade en lättlunch innan vi åkte till min kära P på ett kärt besök. For sedan vidare till Göteborg och Öjersjö där vi spenderade sista natten och fick promenera ner till Kåsjön två gånger, snusa på en tre veckor gammal bebis och jag fick fnissa och prata av mig tillsammans med J precis som förr.

Jag hann inte med min lilla brorsdotter Moa och jag fick inte träffa min lillasyster. Moa får jag ta i sommar. Hoppas att jag en dag får lära känna dig, lillasyster. Saknar dig och tänker på dig mer än du tror.

Kramkalas, kramkalas och återigen kramkalas - jag saknar er alla nu och hela tiden

Carpe Diem

Kommentarer
Postat av: Carro

jo de går ganska bra med stegen.. vi klarar oss iaf ;) själv då ?

2009-05-09 @ 19:00:39
URL: http://klyftaaaaaan.blogg.se/
Postat av: Em

De går ju som på räls vettu :) Hur går de själv?

2009-05-10 @ 03:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0