Ny bokhylla

Skulle behöva införskaffa en ny bokhylla hit till datarummet, tänk bara om man fick tummen ur någon gång och gjorde det. Den har typ rasat ihop helt. Får åka på Ikea och kika vad vi kan tänka oss.

Varit barnvakt åt Lova (lusen) i helgen. De kom och lämna henne i fredags efter jobbet och hämta henne igår eftermiddag. Mysigt och jobbigt på en gång. Mysigt eftersom hon ju är helt underbar det lilla flickebarnet =) och jobbigt eftersom man inte alls är van. Vakna några gånger innan ett på natten, gick upp och stoppa i nappen. Sen vakna hon vid halv fem/fem så då klev jag upp och fixa välling. Konstatera att jag var toanödig så hade Lova i knäet så hon fick äta välling, vill ju inte att hon ska ligga och vara ledsen. Och sen blev det blöjbyte innan jag stoppa henne i säng igen. Igår förmiddag blev det en prommis på stan. Tror vi gick hemifrån när affärerna öppna, helt otroligt, sånt händer ju aldrig annars. Var förbi Johans föräldrar där hon fick klappa katten =). Helt underbart var det.

Jag fixade iordning lite potatisgratäng som älsklingen och jag åt efter att ha kört L på en födelsedagsfest i Gävle, efter maten släckte vi ner överallt här hemma. Lyse, dator, tv... you name it, tände levande ljus överallt, det var ju dags för Earth Hour. Vi hade det riktigt mysigt *tihi*. Efter Earth Hour blev det VM-kval - bra match.

Idag har vi städat och det var då jag/vi vart påmind om att en ny bokhylla behövs *suck*. Åkte till stallet efter städandet, lasttränade Gigo en stund, tokiga häst som helst plötsligt tycker det är läskigt att åka transport. När L åkt hem från stallet, tog Gigo och jag en ridtur. Piggelin var han som vanligt =).

Nä, usch *gäspar*, dags att fixa iordning lite matlådor till veckan.

Ljust ända till klockan halv åtta idag *weeeiii*. Carpe Diem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0