Blossom Tainton-Lindqvist

"Bli expert på dig själv"
Har varit på en föreläsning med Blossom idag. Nej älskling, hon är ingen "Gud", men mycket av det hon säger är sant. Hon säger att man måste bestämma sig och göra ett val. Vill du vara i toppform? Fast toppform handlar ju självklart inte om vara fit och vältränad, det handlar om så mycket mer. Det är att kunna vara här och nu, vara fokuserad och koncentrerad. Är man det då känner man sig tillfreds, nöjd och lycklig. Att hålla sig i form fysiskt är bara ett av alla verktyg att bli i toppform.

Verktygen som hon pratade om var:
Tankar
Andning
Vätska
Kost/näring
Motion
Dygnsrytm

Jag var väldigt ambitiös på sätt och vis och antecknade idag - jag kände att det var något jag behövde idag, just skriva. Skulle jag skriva allt hon sa här så tror jag ni efter ett tag skulle tröttna och sluta läsa. Men hon sa några roliga saker.
1. Ställ dig framför spegeln på morgonen - NAKEN och säg: "Tja snygging!" Fake it, it will make it
2. Riktigt smör är en naturprodukt, bröd är bukfylla. En måltid plus två mackor är helt fullkomligt onödigt. Två skivor bröd till mellanmål är ok och då kan du vräka på med smör.
3. En riktig mättnadskänsla kommer först efter 20 minuter - tugga tills födan är flytande så slipper ni alla gaser.
4. Lär dig analysera ditt eget bajs, ni som har barn har många gånger studerat deras bajs och funderat vad de ätit osv. Gör det med ditt eget och notera.

Jag tyckte föreläsningen var toppen och ja that's it. Nu kallar snart min behövda sömn.

Carpe diem


Kommentarer
Postat av: Elenor

Min sömn kallar också nu, ska bara dela upp hallonbrownies och ställa in dem i kylskåpet! =)

Kramar till min goa vän! ;)

2009-03-10 @ 23:33:20
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0