Vad göra?

Idag känns det som att det är en sån där mellandag på semestern. Vi har tvättid, eller rättare sagt hade så nu är alla kläder rena och fina igen *how nice*.

Har släpat upp tre kartonger från källaren och rensat, problemet var ju bara att jag fick ju inte några färre kartonger! Jo då jag har slängt en hel hög med gamla skolpapper, kvitton från året i USA, tidningar och annat junk. Jag skulle nog säkert behöva anordna en liten mindre loppis när jag rensat klart eftersom jag planerar att göra mig av med massa böcker och en del kläder, men då behöver jag något att stoppa detta i så länge... Jag hoppas att jag med tiden kommer få en del kartonger över, men min gissning är att vägen dit är lång. När man rensar på det här viset hittar man ju massa roliga saker som man bläddrar i, läser, skrattar och minns, min rensning behöver effektiviseras utan att sånt som jag FAKTISKT vill spara inte råkar bli slängt. Jag tror inte att det blir så mycket mer rensning idag, får ta en kartong lite då och då för det är ju inte någon brådska direkt.

Igår kväll var vi hem till Lotta och Pär, de försökte lära mig spela poker, men kortspel är inte min starka sida. Hittade förresten en bok om kortspel nu när jag rensade lite - Johan tyckte jag skulle läsa lite i den och lära mig *hmpf*. Räcker det inte att man kan "finns i sjön"? *skrattar*.

Nu är det nog dags för stallet - har Gigo till på måndag. Lena är och ska vandra/klättra upp på Kebenekaise - LYCKA TILL!

Carpe Diem!

Kommentarer
Postat av: Ellis

Hoppas du har haft en bra dag, ska ta itu med förrådet senare, lär nog ta några dagar att rensa det!

Nu hoppas jag på bra väder inför imorgon, annars får jag vänta med loppis till i mitten av augusti, då under tak! =)

Förresten, vill du ha igen den knöliga kudden jag lånade för två år sedan eller bara örngottet? =)

Tur att jag har ett Gbg café här! =)

Kramar

2009-07-24 @ 23:55:32
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0