Tour de France

För 96:e året körs nu Tour de France på Europas alla branta alpvägar som de kan hitta =). Kanske inte bara branta vägar, även lite vackra slätter genom Frankrike och en tur in i Spanien och jag tror de även är in i Monaco och Tyskland om jag inte är helt borta på geografi - rätta mig om jag har fel. Hur som, man blir mäkta imponerad hur de orkar. Fast måste erkänna att jag blir lite sugen när jag sitter och tittar - kanske inte cykla på det sättet de gör, men ut och cykla lite. Får se till och vinna en sån cykel som de lottar ut via Eurosports tittartävling =), annars är det väl bara och lägga undan lite penningar och köpa en sen.

Appropå och spara så var jag på banken igår, det är ju ett helt företag när man ska välja hur länge man vill spara och om man vill placera i låg risk-, mellanrisk- eller hög riskfonder, men jag hoppas att det jag valde blir bra, fast å andra sidan kan det väl bara bli bättre när man antingen låter pengarna sitta på lönekontot eller på e-sparkontot vilket bara har 0,15 % ränta *woho*.

Fem arbetsdagar kvar till semestern och det känns så himla skönt, fast det blir nog fem långa dagar. När det inte är så många på jobbet så blir det mycket av ens egna jobb som hamnar i skymundan och så får det inte riktigt bli, har en del att jobba undan så blir nog korta luncher och kanske lite längre dagar nästa vecka.

Näe, solen tittar fram ute nu så då kanske man ska ta och passa på att ut och springa en sväng.

Carpe Diem!

P.S Jag vet att jag har några läsare varje gång jag skriver, vore kul med någon kommentar ibland. Vill ni att jag ska skriva om något annat än min träning (fick en muntlig kommentar om det *hi hi*) så hojta till =).

Kommentarer
Postat av: Jessica

Fortsätt du att skriva om din träning gumman! Så jag får lite inspiration!! ler STOR KRAM, ses imorgon...

2009-07-12 @ 14:46:54
Postat av: Lottis

Va tusan - träning... Tyckte bättre om tiden när vi satt vid köksbordet och käkade chokladbiskvier ;)

2009-07-12 @ 17:28:47
Postat av: Ellis

Lycka till med cykeltävlingen! =)

Här är det lugnt efter all dans i veckan, ska göra klart lite kort och hoppas att det jag skickade till dig hann fram i tid, blev bara så rörigt i veckan!

Kramar

2009-07-12 @ 19:09:52
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Postat av: Ellis

Betydligt lugnare vecka nu, hoppas allt är bra och skönt att kortet kom fram i tid!

Då blir det nya lägenheten som gäller i september! =)

Kramar

2009-07-14 @ 15:52:08
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Postat av: Em

Oj, sorry, skulle sms:a dej, men fullt upp hela helgen.. Din present e inte riktigt klar än, väntar på en pusselbit :) Tihi :*

Hör av oss när den kommit så vi kan träffas :)

Pussie :*

2009-07-14 @ 19:02:50
URL: http://emmmmmmsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0