Lunch

Regnar ute idag och jag längtar till semestern =). Sitter här på lunchen och passar på att skriva lite om vad som händer eller inte händer. Det är fem dagar sedan jag skrev sist så vad har då hänt?


I fredags fick vi nyckel till huset... som vi vaktar till nästa vecka någon gång. Det är svägerskan med familj som är ute och semestrar. Vi är både hamster- och husvakt. Hamstern heter Mårten och ska rastas i en sån där boll varje dag som han får springa runt i *ha ha*. Och imorgon ska vi väl göra rent buren antar jag. En gång har vi vattnat landen som innehåller både jordgubbar och sallad och jag tror inte vi behöver vattna nå mer heller om inte väderrapporterna får för sig att vända på siffrorna och byta ut regnmoln mot en stor sol.


Var ju flexledig i fredags också, det var välbehövligt vill jag lova. Fixa lite hemma innan jag begav mig till ett födelsedagsbarn några hundra meter bort - 9 år blev hon. Sedan följde jag med Lottis och Lova hem. Lova och jag åt massa vattenmelon och så bada hon lite och jag solade *skönt*. Lova lyckades sova bort en hel timma bara så där, men nu har ju tre tänder kommit igenom så då är det väl bäst man passar sig när hon drar åt sig ens fingrar och stoppar dem i munnen. Barnvakt åt henne på kvällen en stund så Lusföräldrarna fick åka iväg och äta ihop. Medan Johan fixade mat tittade Lova och jag på Emil i Lönneberga när han var på auktion :P.

I lördags hade jag sovmorgon och klockan var efter elva när jag klev upp, det händer inte särskilt ofta vill jag lova. Johan och jag åkte till Gävle en sväng i åskovädret. Fick rusa in på Designforum och till slut köpte vi ett paraply för att komma därifrån - då slutade det regna =D. När vi kom hem åkte jag till stallet för att ta en tur i skogen och slåss med alla flugfän - jag tycker INTE om bromsar och mygg, det blir aldrig några bra ridpass när de är ute och och stör lugnet. Fikade och åt middag med Lusfamiljen. Sen tog jag på mig löparkläderna och sprang hem till svägerskan (Johan tog bilen) eftersom jag har mitt "inför-tjejmilen-spring-program" att gå efter och lördagens löpning skulle vara 15 minuter *wow*.

Söndag, då åkte vi och köpte frukost efter att vi konsteterat att svägerskan har en hård säng. Käkade värsta hotellfrukosten i Vallhov. Åkte sen på en biltur till Torsåker, fikade med Johans mormor på kaféet där och sedan vidare på auktion i Årsunda. Blev bjuden på grillat hos Lotta innan vi åkte för att sova. Blev ingen löptur utan sköt på den till igår, måndag och det gick oerhört bra måste jag säga. Så skönt att det går framåt, sen att jag är trött i benen dagen efter kanske hör till.

Idag står ridning på schemat och nu får jag väl ta och jobba undan lite här...

Carpe Diem


Kommentarer
Postat av: Ellis

Här har det regnat hela dagen, mest öst ner!

Varit till tandläkaren, annars mest tränat Guitar Hero, bakat och lagat tacopaj, sen blev det mer gitarr. =)

Kram

2009-07-07 @ 23:34:45
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0