Bara två dagar kvar

Sen får jag semester =). Första veckan ser inte så lovande ut dock med tanke på vädret, hoppas att prognosen ändrar sig. I värsta eller bästa fall kommer det bra ordning i förrådet som jag ännu inte kommit igång med att rensa. Nu när solen skiner så här härligt på kvällen har vi självklart tvättid *typiskt*, men man måste ju tvätta också.

Idag har L var med Gigo till Mälarkliniken, resultatet blev ett dygns boxvila och sedan 15-minuterspromenader i tio dagar. Han har fått insprutat kortison i bakbenen, känns inte så kul, men då blir det förhoppningsvis bra sedan och då kan vi lägga upp ett riktigt bra träningsprogram. Blir roligare att träna en häst som inte har ont och är motiverad. Jag tror det här blir riktigt bra, ni kan väl hålla tummarna.

Kom på att jag bara har två veckors linser kvar hemma, måste beställa nya innan vi åker söderöver. Ska ta och sätta mig och räkna på vad det kostar med linser och glasögon på ett år och sedan försöka jämföra med att operera ögonen istället. Får ta och ringa och boka en tid så jag kan få en undersökning gjord och en prislapp på jobbet. Måste ju börja någonstans. Fast klart man är rädd att det inte ska gå vägen, vill ju inte riskera att bli blind. Känns som ett stort beslut.

Carpe Diem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0