Klasslista 9B

Jag har blivit bjuden på återträff och fick idag klasslistan från min gamla högstadieklass, MEN jag ska nog faktiskt inte gå. Kände först att jag nog ville, men har tappat lusten helt. Varför inte? skulle säkert någon fråga, men då säger jag, varför??? De jag umgicks med kan jag träffa ändå när jag åker neröver senare i vår och måste erkänna att nu sedan jag fick fast dagtidsjobb har jag inte lust att hålla på att åka och fara 100 mil tur och retur över en helg... för att träffa gamla klass-/skolkamrater som man i princip inte har något alls gemensamt med längre. Ge mig 10-15 år till så kanske jag är mer sugen, men nu? Näe... ska man stå där och säga vad man gjort de senaste 15 åren. Jag gick gymnasiet 4 år, va till USA, va med om en bilolycka, börja plugga på högskolan, gifte mig, köpte hus, skilde mig, tog ut examen, blev sambo igen, fick jobb, vill ha barn... Näe det är väl saker som jag  likväl kan skriva i ett massmail om de är intresserade eller på den där baramba-hemsidan. Oj nu låter jag bitter *ha ha*...

Men för att vara ärlig så har jag en liten klump i magen över det här med att träffa sin gamla högstadieklass, vilket i och för sig inte är saker jag inte tänker gå in på nu och allra minst här. That's it! Nej så någon återträff blir det inte för min del!!! Jag fixar en återträff och skvallrar med de andra tjejerna sedan istället.

Nu ska jag göra något vettigt innan älskling kommer hem.

Kommentarer
Postat av: ----

låter som du valde rätt val....Näe... ska man stå där och säga vad man gjort de senaste 15 åren. Jag gick gymnasiet 4 år, va till USA, va med om en bilolycka, börja plugga på högskolan, gifte mig, köpte hus, skilde mig, tog ut examen, blev sambo igen, fick jobb, vill ha barn... Näe det är väl saker som jag likväl kan skriva i ett massmail om de är intresserade eller på den där baramba-hemsidan...



EN DEL KANSKE TYCKER DET SKA BLI KUL ÅTMINSTONDE ATT TRÄFFA DEM, VAD SOM ÄN HÄNDE DÅ...

2009-01-31 @ 17:32:44
Postat av: Elenor

Jag var på återträff efter nian, var precis så det var, alla pratade om vad de hade gjort och det var väl okej att träffa en del men överlag så hade jag lika gärna kunnat träffa de jag ville en annan gång istället.

Kram

2009-01-31 @ 18:55:16
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Postat av: Liza E

Jag resonerade exakt likadant när jag fick mitt brev och jag tror inte jag ska gå. Jag tycker det är så tidigt, det har bara gått tio år liksom. Varför ska jag berätta om vad jag gör nu för tiden med folk som jag inte umgicks med förr och inte har tänkt umgås med i framtiden heller. Det finns liksom ingen jag är nyfiken på och om jag är nyfiken på någon kan jag väl ringa eller läsa på facebook liksom.

2009-08-09 @ 18:23:05
URL: http://lizaeklund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0