Gigo dag 7

Nu så har jag fått den där vita snön som jag så fint önskat mig och vad blir det av den då tror ni - tung och blöt snö som med all säkerhet är borta i nästa vecka om det inte kommer lite till och på en gång blir lite kallgrader.

I måndags när jag var ut snöa det ju för fullt, likaså igår (dag 7), men då var det sådan där tung snö och vad händer? Jo, snöstyltor på stackars hästen. Lyckades ändå göra många fina övergångar och en hel del halter med ryggningar och några förflyttningar. Det är så roligt att jobba med lösgörande övningar när man får svar på hjälperna på en gång. Galopp utomhus lär tyvärr vänta tills jag känner mig 110 % säker på alla punkter (häst, underlag och mig själv =) ). Tänkte prata med L så att vi kan gå ner till ridhuset och träna lite, jag får nog fixa medlemsskap på Högbo ridklubb också (är medlem i Kungsgårdens ryttarklubb). Sedan får jag nog ta en och annan lektion.

När ridningen känns så här givande och rolig då är det i princip bara och köra på och träna på de punkter som behövs. Ja det är spännande helt enkelt. Jag vill, jag vill, jag vill!!! =D

Carpe Diem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0