Gigo - dag 1

Då så har L åkt och kommit fram till Tanzania (fick ett sms i eftermiddags). Igår fixade hon Gigo själv, dock reds han inget igår. Ganska skönt när man kommer ut till stallet vid 17-17.30 och hästarna är inne redan, visserligen lättare att mocka i en tom box.

Till att börja med fick jag inte igen mina chaps här hemma ända upp *tjockvader*. Näe, men svårt att få vader som enbart består av muskler smalare, någon som vet hur man gör??? Känt är ju att har man fett istället för muskler så får man större mått på måttbandet *hm*. Redan efter att fixat höpåsarna konstatera jag att jag hade på tok för mycket kläder på mig - av med fleecetröjan och av med ett par strumpor och så gick det att dra igen chapsen ända upp. Hade in en massa ny torv, tur var väl att det varit plusgrader och torven inte var stenhård på sin förvaringsplats. Konstatera att jag nog ska överraska L med att röja upp i hennes skåp i sadelkammaren =). Hur var det nu... ordning på utsidan, men oordning på insidan *hm*

Gigo är ganska lik Torres - om jag inte är helt borta fast Gigo är ganska mycker mer gosigare. Kommer gärna och puffar på en och luktar en i ansiktet *hi hi*.

Red hur som iväg med reflexer och pannlampa på en TOKMÖRK väg, det var typ svart överallt runtomkring oss. Men idag hade jag gett mig f*n på att jag skulle fixa det, och jag gjorde det också. Red ända bort till Forsbackastigens slut där man kan gå över bron så man kommer fram i Forsbacka tydligen. Då jag inte såg mer än en halvmeter framåt typ så blev det bara skritt, men desto fler halter, ryggningar, fram-/bakdelsvändningar (har svårt för skillnaden) och skänkelvikningar och jo då - riktigt duktig var han att lyssna på mina hjälper, använde ganska långa tyglar så jag är stolt efter dagens ritt =D.

Nu ska jag äta och fixa lunch till imorgon, sen är det god natt (efter dusch såklart).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0