Fyra pass med Gigo

Då så har jag hunnit med fyra pass med Gigo sedan sist jag skrev här. Torsdagen hade L fixat så att någon annan i stallet hjälpte till med mockning och mat eftersom jag skulle på kvällsmöte.

Fredag gick jag hem redan 14.30 från jobbet *lyx*, skyndade hem för att byta om och ut till stallet där jag försökte göra allt i rasande fart eftersom Johan skulle komma hem klockan 18.00. Tänkte prova på en annan väg, men hamna på en skoterled och det vet väl de flesta att en skoterled är allt annat än i gott skick utan snö på, så vände och red tillbaka, men hitta en annan väg in i skogen, tyvärr ingen trav då det var för osäkert underlag. Mycket sten och isigt. Hamnade efter många om och men på vägen som går mellan Högbo och Valbo så vi lyckades ändå vara ute i 40 minuter.

Lördag hade jag tänkt åka ut redan vid tio-tiden, men kom inte iväg förrän halv tolv. Blev en härlig tur bort till klätterbackarna vid ridskolan. Han fick jobba lite när jag utsatte honom för både upp- och nerförsbackar. Upp för en backe och sen ner samma väg och upp igen. Hittade lite olika vägar, synd bara på alla stora stenar som låg på de fina stigarna som går där, ännu tråkigare är väl att det finns någon "smart" människa som tycker man ska bygga hus runt omkring där. Jag och säkert många ryttare med mig tycker nog att det räcker gott och väl med de hus som redan byggts. Nå, hemritten gick bra, men jag tycker det är lite obehagligt att sitta så högt upp när man rider över bron - broräcket är ju en bit ner det. Och så blir jag irriterad på bilister som inte saktar in osv, fast jag tycker nog det är mer obehagligt än Gigo =).

Söndag kom jag ut en timma tidigare än lördagen - red bortåt på Forsbackastigen och in på en traktorväg, men fick vända när vi kom fram till en bro - hade ju inte en aning vart vi skulle hamna. Red vidare på grusvägen hur som och runt på vägen på vilken han stack för mig andra gången - gick betydligt bättre denna gången. Fast det brusande vattnet var visst lite läskigt.

Så idag hade jag sedan tidigare bestämt mig för en promenad istället för ritt och så blev det, men hade varit mysigt med en ritt eftersom det kommit en del snö. Fast att pulsa i nysnö med en häst som vill gå två meter framför är ett träningspass i sig =). Jag var genomblöt redan efter fem minuter och det tror jag inte beror på dålig kondis.

Imorgon blir det lite förflyttningar och halter bland annat - hoppas även på att få jobba lite i trav.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0