Äntligen fredag *weei*

Yes, som jag längtat, en hel kväll denna veckan då jag inte har något inplanerat (månd-fred alltså). Tog en promenad nu efter jobbet och blev helt plötsligt väldigt taggad till att försöka föra in en promenad om dagen om minst 30 minuter och jag tänkte faktiskt testa med stavar någon gång då och då. Det ska vara bra säger dom, jag har testat och det är faktiskt lite annorlunda än att bara gå utan. Axlar och armar får jobba lite och rumpan då såklart.

En vecka till Johan-darling kommer hem *weeei*, han ringde idag och sa Ni hao, som betyder hej. Okej, han sa inte så när jag svara, han sa ju hej, men ändå... på kinesiska är ju ni hao = hej. Sen hade han lärt sig vad "jag älskar dig" heter på kinesiska heter också, fast jag minns inte riktigt nu vad det var och vet ju inte ett dugg hur det stavas + en massa andra ord som t ex pistagenöt *hi hi*.

Nu är det snart Let's dance, ska stoppa lite mat i magen först bara, ska bli jättekul och se. Cissi var tydligen inte med i år, men Daniel da Silva är - han är grym. Duktiga dansare hur-som.


Kommentarer
Postat av: Johan

Kai Xin Guo borde vara pistagenöt ;) Tror att Guo är själva nöten för de verkar många saker heta på slutet. Kai Xin hade något med att man va lycklig att göra, tydligen så ler pistagenöten. haha



Med risk för felstavning så tror jag att jag älskar dig är Wu Ai Ni, är lite osäker på älskar Ai, men de andra två som är jag och du känns de som jag har rätt på.



Fråga mig inte hur något skrivs med kinesiska tecken för de har jag ingen aning om.



Snart kommer jag hem, bara 5 dagar kvar tills jag sitter på planet. Puss puss

2009-01-11 @ 09:05:19
Postat av: Johan

Wo Ai Ni heter de, Wu är ju fem :P

2009-01-11 @ 15:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0