Trött

Ja det är nog bara förnamnet till vad jag är nu och definitivt kommer att vara imorgon bitti.

I fredags gick jag hem tidigare från jobbet (friskvårdstimme + flex) åkte iväg och gjorde stallet. Gigo hade sprungit genom tråd i torsdags och L tyckte han var lite varm och svullen. I hagen såg det bättre ut och kändes helt okej. Jag tar in honom och börjar göra iordning honom - så märker jag att han saknar båda framskorna *så typiskt*. Efter ett telefonsamtal blir det istället en promenad som trots lite halka och utan framskor går bra. Powerwalking med häst alltså *ha ha*.

När jag kom hem hade redan Lova kommit, vår lilla guddotter skulle få sova borta för första gången och det hos oss. Till en början var det på väg att inget bli eftersom Lova varit lite sjuk, men då hon bara hade rinnig näsa tyckte vi att det inte gjorde något. Hon fick bada lite =), äta och leka med leksakerna som Johan var iväg och inhandlade innan hon skulle sova. Hon sov hela natten, jag stoppa in nappen vid två-tiden och sen vakna hon inte förrän runt åtta. Helt otroligt. Fast jag å andra sidan låg nog och lyssna hela natten... ifall att hon skulle vakna. Så igår, lördag, tog vi en promenad, förbi affären och handla lite lunch som vi åt tillsammans med Lovas föräldrar.

Lottis hängde med mig till Valbo en sväng och shoppa present, sen hem och styla mig då vi skulle på födelsedagsfest hos Carro =). Tyvärr var varken Johan eller jag särskilt pigga så det blev tidig kväll. Det var hur som trevligt att få träffa både Carro och Em, vilket vi ju måste göra oftare.

Så idag... vi har vikt tvätt och städat lite innan jag for till stallet för idag skulle jag ju rida för Madde i ridhuset vilket jag ju varit lite nervig över. L var också med när vi promenera ner till ridhuset, sedan värmde jag upp lite innan passet på 30 minuter satte igång. Oj vad jag fick jobba, men fick ju också beröm. Jag tyckte att traven kanske var lite för snabb, men Madde tyckte den var jättebra. Det känns i musklerna nu, trots att det bara gått två timmar sedan jag hoppade av. Jag är i alla fall jättenöjd och det var hur kul som helst!!! =) Tack så mycket L

Nu ska jag se om jag kan läsa lite spanska och få karln min att följa med och handla.

Carpe Diem!


Kommentarer
Postat av: Nea

Jaaa usa är underbart... säg det till johan :) hahaha

2009-02-02 @ 19:26:14
URL: http://linneagibbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0