Stegräknare

I helgen läste jag en artikel om stegräkning i Arbetarbladet. Där stod det rekommenderat att kvinnor upp till 40 år skulle stega 12 000 steg om dagen. Jag tänkte "Nu jäklar", tog igår morse på mig räknaren och stegade iväg, under gårdagen kom jag upp i lite mer än 8 000 steg PLUS att jag red såklart. Idag hade jag den på mig till jobbet, cyklar mestadels till och från jobbet. När jag kom hem och plocka av mig räknaren hade den räknat till knappa tusen steg - TUSEN. Det är skrämmande. Fick med mig älsklingen ut på en runda efter att vi ätit. En annan siffra som är rekommenderad sedan tidigare är ju 7 000 steg, det är en siffra jag inte kommit upp i idag. Vet inte hur man ska bära sig åt. Det är snart två år sedan som Carro, Em och jag tävlade sins emellan och kom upp i över 20 000 steg om dagen och nu ligger man under tiotusen. Näe tjejer, vi får nog ta och bestämma en dag i veckan, eller vad säger ni???

Tröttis *gäsp*...


Kommentarer
Postat av: Carro

men fyfan, ja de är nog dags för det.. nu förtiden går jag inte alls lika många steg.. helst sjukt va tiden går fort.

2009-02-16 @ 23:59:20
URL: http://klyftaaaaaan.blogg.se/
Postat av: J

Fyy satan va du ligger i. En annan får ju dåligt samvete...knappt man går till jobbet som tar 7 min i lugnt tempo haha plus då stillasittande jobb =)

Kramen!

2009-02-17 @ 23:04:57
URL: http://snuttanrace.blogg.se/
Postat av: Ellis

Det går att omvandla cyklingen till steg, i alla fall gjorde vi det när vi hade stegtävling på jobbet, för annars stämmer det inte.

Du har en utmaning hos mig! =)

Kramar

2009-02-18 @ 12:36:23
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0