"Sitt på rumpan, slappna av, du bestämmer"

Ja det var väl ungefär de orden Madde använde mest igår när jag red för henne. En tokig häst som vill göra som han själv ville. Galopperade på volten och när vi gick ut och skulle fortsätta på långsidan där det gick det undan. "Du måste bestämma och behålla den känslan du har när du galopperar på volten". Eller när vi galopperar på volten och han plötsligt vänder åt vänster *TOK*. "Ta tag i höger tygel, han får inte bestämma. Bra Jenny, nu vann du!"

Ja vi har mycket att jobba på. Jag måste nog jobba på det där bestämmandet mest och som prio två kommer avslappningen och då tror jag att "sitt på rumpan" kommer av sig själv. Johan tycker att jag bara bestäms hela tiden här hemma. På jobbet får jag väl i princip inte bestämma så mycket, men jag kan ge förslag på olika saker. Ja, ja... övning ger färdighet säger dom ju.

Nu ska jag se om jag kan få lite ordning här hemma, göra mig iordning till ikväll då det är partaj på Vallhovsvägen hos lusfamiljen.

Carpe Diem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0