Melodifestivalen

Det har varit en lång vecka... Torsdag och halva fredag var jag på arbetsmiljöutbildning vilket varit intressant. Satt nog kvar på jobbet till kvart över fem i fredags. När min ena kollega, A, skulle gå hem fråga hon mig om det inte var dags för mig att göra kväll. Vet ni... jag verkligen längtar till 5:e maj då jag ska få gå en kurs som heter "retorik för ekonomer". Det är inte helt enkelt att förklara siffror och ekonomi för vanligt dödligt folk.

Det var hur som skönt att få åka hem och ha fredag kväll, men jag hade verkligen behövt sovmorgon hela helgen. Klev upp tidigt igår, lördag, hade bokat tvättid klockan sju eftersom jag ändå skulle åka till Leksand klockan tio. Det var dags att överraska Johans föräldrar och ta med dem till genrepet av deltävling av melodifestivalen som gick av stapeln i Leksand. De blev nog lite tagna på sängen när de fick reda på vad vi hittat på. Många bra bidrag var det. Att EMD skulle gå vidare kunde jag ju ana på en gång, men vem den andra finalisten till Globen skulle bli tyckte jag var svårt eftersom det svenska folket ibland är lite oförutsägbart =). Men jag gillade Molly Sandéns låt. När vi kom hem till Sandviken kände jag mig helt utslagen. Hade ont i hela ryggen då det blir "straffet" för att jag sitter och kör bil så långt utan att stanna - det är 12-13 mil till Leksand.

För min egen skull behöver jag komma igång med lite avslappning och ligga lite på spikmattan så att eventuell daglig värk försvinner. Inte för att jag är förtjust i de smärttoppar jag har ibland, men hellre det än lite varje dag.

Lördagkvällen var vi i Gävle hos D och J, J är min frissa och sen var det ett komiskt sammanträffande att D som nyss fyllt 30 råkade jobba med min Johan =). Det var riktigt trevligt, mycket nytt folk, men jag var HUR trött som helst. Kom hem sent inatt och slockna nog så fort jag la huvudet på kudden.

Idag har jag varit ute i snövädret med Gigo, det var mysigt. Det är roligt det där hur hästar funkar när det kommer snö, de blir som förbytt - springa och busa är det enda de vill göra. Travade lite, men sen pulsa vi lite i pudersnön inne i skogen, jag fick tränat lite vader och rumpa då jag stod i fältsits större delen ritten. Glömde känna på bakbenen huruvida de var varma eller inte *mutter*. Kände innan, ena gången känns det lite varmt, nästa är båda benen lika - man blir väl helt nojjig. Hoppas att det inte var något när vi kom tillbaka i alla fall. Till veckan är det ridning tisdag och fredag, varav fredag är träning för Madde igen *spännande*.

Har bott i Gästrikland i åtta år nu och känner mig väl någorlunda som hemma, min dialekt om jag hade någon innan är som bortblåst, men ändå kommer hem alltid att vara hem. Hem för mig är Essunga kommun, Varaslätten och Västkusten. Inte ofta jag säger till mina nära och kära att jag har hemlängtan, men det har jag. Önskar att det var närmare HEM så man kunde få åka till P och dricka lite te på en söndagkväll bara så där... eller få sitta och fnissa och fnittra med J tills vi somnar... eller hälsa på mormor, farmor, mamma, bror och mitt "andra hem" Laxarebo när som helst.... eller få lära känna någon som står mig varmt om hjärtat - min lillasyster. Saknar alla där hemma oerhört mycket, men något jag önskar var att jag fick en bättre relation till min syster. Tycker oerhört mycket om henne och bryr mig om henne väldigt mycket. Jag tror inte någon förstår vad och hur jag känner. Vill att hon ska veta att jag finns för henne och att jag älskar henne... <3

Nu är det dags att knoppa för dagen, sov gott alla...

Kommentarer
Postat av: 'Carro

jag skulle nog kunna någon av dom kvällarna torr jag :D tihi

2009-02-24 @ 17:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0