Jag blir bara så glad =D

och får världens kick av att lyssna på Mia Törnblom. Idag när jag var på hennes föreläsning hade hon med sig en av sina kollegor: Susanne Pettersson som skrivit boken "Ta fram kraften inom dig".

Visste ni att man tänker 65 000 tankar varje dag?! Det är sant... det trista är att 95 % är repriser från igår - fatta va långsamt ens tankar utvecklas. Fatta att 95 % av mina 65 000 tankar idag är samma som jag tänkte igår, jäkligt trist måste jag säga.

Man ska se till att ha en bra inställning, tillstånd och attityd och se till att det smittas av till andra samt att bibehålla bra tillstånd när det går mindre bra i ens liv =). Man kan jobba på det genom att tycka bra om sig själv - jag försöker skriva i min dagbok varje dag - tre bra saker jag gjort under dag. Jag säger som Mia sa idag, ibland känns det lite "äckelskönt att tycka bra om sig själv".

Nu ska jag myspysa lite och avslutar så här:
"Jag är en härlig skit, jag gör så gott jag kan och det räcker" ;-).

Carpe Diem!

P.S Tack Mia och Susanne för alla glada skratt idag :)

Kommentarer
Postat av: Browneyedgirl

Tittade nyfiket in hos dig =)

Tack för titten och ha det fint idag!

2010-02-18 @ 08:35:26
URL: http://www.metrobloggen.se/browneyedgirl
Postat av: Ellis

Hej!

Ligger bloggen på is just nu eller? =)

Ska nog försöka göra lite mer påskkort ikväll, får bara hoppas att hostan ger med sig!

Kramar

2010-03-24 @ 07:44:14
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0