Vecka 17

Nu har i princip hela vecka 17 passerat och vi har haft väldigt härligt vårväder, allra helst nu i helgen då temperaturen i princip nått upp till sommarvärme =).

I tisdags var jag ut och red en sväng, tog en tur i skogen och red längs Jädraån - insåg att skogen vaknat. Gjorde halt och satt och bara lyssna på fåglarna en stund - helt underbart. Efter skritt och trav i skogen hade lite halvt om halvt träning på den lilla ridbanann som ligger alldeles vid stallet. Öva en hel hög med halter och fick till ett par riktigt bra galoppfattningar. Även i onsdags hade jag Gigo, men då smet jag tidigare från jobbet och tog en härlig promenad istället. Jag åkte sedan direkt till sporthallen i Kungsgården för att lyssna på en självkänslaföreläsning med Anna som är kollega till Mia Törnblom. Jag gillar Mias böcker, hon har bra värderingar.

I torsdags var jag och styrketräna en sväng och fick med mig Johan *hi hi*. Det var riktigt skönt att träna, jag känner att jag mår bra, min nackvärk blir lite mindre märkbar.

Sen blev det äntligen fredag som innebar möten och en hel hög med uppgifter som jag får spinna vidare på imorgon måndag. Kvällen spenderade vi med goda vänner.

Följde med L till Österfärnebo på dressyrtävling igår, lördag. Härligt att ha hittat en vän med samma intresse =). Tyvärr gick det inte så bra på tävligen, Gigo dumma sig lite. Men Högbos dressyrlag div III kom på 3:e plats så det var ju kul. Det var en underbar dag, lite promenader med Gigo, tittade på några fina ekipage och en hel massa sollapande. Lyckades få lite färg i ansiktet och på armarna =). På kvällen bjöd Johan och jag in oss att grilla med hans föräldrar =) och vi spela lite yatzy där jag tydligen, enligt min tävlingsinriktade sambo, kom på tredje plats.

Idag har vi städat, tvättat, varit ute på promenad med Lova och Lottis runt i Barrsätra. Kikat på lite hus, just ja... Johan var och kika på ett sött litet hus igår. Vi får åka runt och kika på lite olika. Det är ju en rätt stor investering det där husköpet så man ska nog tänka både en och två gånger innan man bestämmer sig.

Va ut och sprang/jogga en sväng också och det gick riktigt bra, jag är hur nöjd som helst. Det var verkligen skönt.

Carpe Diem

Kommentarer
Postat av: Johan

Är de inte bara att betala och flytta in i första bästa ;)

2009-04-26 @ 22:02:30
URL: http://jls.bligg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0