Glad påsk

Så var det återigen påsk och på självaste påskafton ska jag hem till svärföräldrarna på påskmiddag, fast i år är Johan med, förra året var han ju i Las Vegas och jag blev ditbjuden ensam.

Egentligen borde jag nog ha åkt sydväst och hälsat på mamma, bror, syster, pappa, mormor och många fler som står mig nära, men jag behövde vara långledig på "hemmaplan" så det får bli vid nästa långledighet. Däremot så var jag med L till Kungsgården igår när hon tävlade dressyr med Gigo. De kom 4:a med 66,7 % i LC:1, oj så nöjda vi var allihop och han var superfin.

Efter lite lunch och att L och jag tittat på filmen jag filmat från tävlingen gav jag mig ut och gåggade, det var skönt, men varmt. Kanske eventuellt var lite varmt klädd. Gågging-turerna liknar mer och mer joggingturer med små inslag av ett par tillåtna promenader.

Grillade för första gången hemma hos Lovas föräldrar, men vi knoppade av rätt tidigt.

Idag tog jag en tur på cykeln till stallet och red en sväng i skogen för att konstatera att det kommer ta en stund innan det torkar upp . Men det var härligt att höra vattnet brusa i Jädraån, fåglarna kvittra och känna doften av vår *mmm*.

Nä, nu ska jag ta och svida om till annat än ridkläder.

Carpe Diem - ta vara på dagen som är idag...

Kommentarer
Postat av: Rebecca

tackar :) glad påsk!

2009-04-11 @ 16:32:02
URL: http://rnohlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0