Busig häst

Att jag ridit en busig häst idag kan man lugnt säga, men efter många om och men och lite förflyttningar och serpetiner på banan fick jag till ett par bra galoppfattningar. På den fina grusvägsrakan där jag hade tänkt galoppera så att håret fladdrade var det fullt med fågelkvitter och från ingenstans dök det upp två killar på pyttesmå motorcrosser som lät hemskt och innan det var han som sagt busig. Men skam den som ger sig. Jag är envis som en åsna *ha ha*.

Blev visst lite stel i vänster axel (som att jag inte redan hade problem med den *mutter*) efter gårdagens avåkning och kände mig lite mörbultad i ryggen, men äsch... man är inte en riktigt bra ryttare förrän man ramlat av mer än 100 ggr och så långt har jag inte kommit än.

Nu blir det hästvila ett par dagar. L ska till Ockelbo och tävla sista lagdressyren på söndag, men jag ska inte med eftersom jag är hemma i mitt kära Västergötland då =D. Vi har inte bestämt några dagar för nästa vecka, men det blir när det blir.

Tjing tjing, Carpe Diem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0