Storkok

Idag har min älskade sambo gjort värsta storkoket. Han såg visst inte förrän han börjat bryna grönsakerna till grytan han skulle göra att receptet var till 8 personer *ooppps*. Så nu har man matlåda i en vecka, känns fint det.

Var sista gången på grundkurs i excel idag också - skönt det. Första tillfället funderade jag på om jag verkligen behövde gå kursen över huvudtaget, men lite småsaker har jag lärt mig vilket aldrig är fy skam. En annan använder ju excel dagligen som ett verktyg i yrket. Det mesta gör man bara utan att egentligen veta varför eller om det finns andra sätt att göra det på. Kan se på det på ett helt annat sätt nu - har ju, som en kollega till mig sa, en verklighet att relatera till. Ska bli spännande att få gå fortsättningskursen senare i höst - tror den kommer ge mycket mer. Hade väldigt gärna velat gå en kurs i Photoshop också, men kan man motivera att man har användning för det när man jobbar som förvaltningsekonom *hm* - skulle inte tro det. TYPISKT!

Varit ut en sväng med Jollan idag också, riktigt härligt. Fast nu märks det att hösten är här. Det börjar bli kallare och dessutom blir det mörkt bara man knäpper med fingrarna. När jag åkte ut vid 18-snåret var det typ dagsljus ute och när jag cirka en och en halv timma senare kom tillbaka från promenaden var det efter skymning - nu är det svart som natten.

Kommentarer
Postat av: Ellis

Vad bra att ni har gott om matlådor nu då! =)

Mörkret kommer snabbare och snabbare nu, men solen skiner idag i alla fall, så det är härligt!

Kram

2008-09-26 @ 08:48:31
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0