Peter Jöback och Gigo

Helt av en slump fick älsklingen och jag igår biljetter till Peter Jöbacks julkonsert i Läkerol Arena, Gävle. TACK JESSICA! Det var roligt, väldigt fint och jisses vilken röst han har =). Ja sjunga är han inte direkt dålig på. Till på köpet slapp vi tvätta en fredag kväll och får tvätta på måndag morgon istället. Efter konserten åkte vi hem och titta lite tv innan vi konstatera att det var sängen som gällde.

Idag var jag upp rätt tidigt - på en lördag. Ja, jag vet, men jag är oduglig på att sova länge när jag är ledig. Igår kväll efter Jöbacks konsert tog jag nämligen in hjälm, skor och chaps från lådan på balkongen. Det var dags för en ridtur idag. Preliminärt har det varit klart i över en vecka, men vi spikade igår Lena och jag. Redan halv nio var jag ute vid ett nytt stall dit Gigo (som tidigare stod i samma stall som Jolina i Högbo) flyttat i Östanbyn. Han var redan sadlad och klar, det var bara för mig att spänna jorden och hoppa upp. Trodde jag ja.... ha ha, kan man bli så ringrostig på så kort tid - tydligen så... Lena fick spänna jorden (vi kan låtsas att grejerna var dåligt smorda =) ). Sedan fick vi gå bort till en sandhög, ha långa stigläder sen gick det att hoppa upp på den 1,73 höga hästen, jisses. Ja jo... det gick bra, men jag insåg att jag var tvungen att visa vem som bestämmer rätt så fort, att stå still är ju fruktansvärt trist. Lena tyckte jag klara det bra i alla fall. Jag hade säkerhetsväst på mig (duktig Jenny) och jag kommer nog ha lite träningsvärk imorgon i de där osynliga musklerna bak i rumpan eller vart de sitter - de känns redan nu om jag säger som så. Det kändes rätt och jag tror det här kommer gå bra, bara det blir ljusare ute igen så *ha ha*, mörkrädd som jag är.

Har varit på innebandy en sväng på Jernvallen, på stan och shoppat och ätit lunch. Nu ska jag nog sätta igång och julstäda lite. Sedan ska vi till Lova en sväng som kommit hem från en vecka i Tunisien.

Carpe Diem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0