27 december

Då så... nu är väl julen över?!? Dan före dopparedagen då man ränner runt efter sista klapparna och handlar sista julmaten, julafton = dopparedagen då man julbadar (va??? ja... vi julbadade faktiskt på julafton. klockan 07.00 var vi på badhuset och badade med bland annat lilla Lova), iordningställer en del av maten, äter, ser på Kalle Anka, Karl Bertil, delar ut klappar och äter ännu mer; juldagen ägnas åt att äta mer och kanske besöka de man inte inte var med på julafton; annandagen, nu vill vi bryta mönstret med ätandet, men måste ju äta upp skinkan som finns kvar och kanske hinna ut på rean en sväng. Ja alla dessa dagar är ju nu över därmed är väl julen också över... eller så kanske inte =). Granen får ju stanna inne en stund till och så länge den är kvar är det ju lite halvt om halvt jul dessutom var Johan och jag på rean idag, bytte en klapp och köpte dessutom en ny julskinka som är inne i ugnen nu =P.

Igår var jag ut och red en sväng, mycket folk var även ute i skogen och promenerade i det vackra vintervädret. Andra gången jag red Gigo och jag kan säga att det gick då undan, varken Gitzy, Torres eller Jolina har något att hämta där inte. Jag hade inga som helst planer på att prova galoppera än på ett tag, fast det hade han. A aj.... jag höll mig kvar i sadeln i alla fall och efter att jag fått ner min maxade puls till en mer normal kunde vi skritta hem i någorlunda lugnt tempo. Rida igen? Självklart - skam den som ger sig =D.

Nä nu ska jag nog ta och fixa lite mat: spagetti och köttfärsås ska få bryta julmatsätandet.

Carpe Diem!

Kommentarer
Postat av: Helena

Gott nytt år önskar jag o Moa!

2008-12-30 @ 09:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0